Zabawy i ćwiczenia logopedyczne, zestaw 33.

Zabawy i ćwiczenia logopedyczne.
„Wyliczanki wprowadzające dziecko w świat liczb” cz. I.

Powtarzane kilkakrotnie dają dziecku sposobność do włączania się w recytację. Mamy wówczas wyjątkową okazję do radosnej zabawy z dzieckiem, która rozwija poczucie rytmu, ćwiczy uwagę i pamięć słuchową sekwencyjną, poprawia zdolność koncentracji uwagi, wzbogaca też słownictwo. Zwiększa się zasób zapamiętanych liczebników i dbałość o wymienianie ich we właściwej, stałej kolejności.
Dziecko liczy do… i zapoznaje się z łańcuchem przyczynowo-skutkowym.

Wybrany wierszyk wypowiadamy z dzieckiem kilkakrotnie, na palcach pokazujemy kolejne liczby występujące w jego treści.
Zabawne słowa i liczenie na palcach dodatkowo zachęcają dziecko do posługiwania się mową. Nauczenie się przez dziecko wierszyka – w miarę powtarzania – wspomaga procesy pamięciowe i w naturalny sposób wspiera rozwój mowy. Systematyczne powtarzanie materiału prowadzi do jego utrwalenia. Jest to bardzo ważne. Nie bez przyczyny mówi się, że „powtarzanie jest matką nauki”.

Jedzie kareta, dzwonek dzwoni,
policz panie ile koni?
Raz, dwa, trzy –
wychodź ty!

Raz, dwa, trzy, cztery
maszeruje Huckelberry,
za nim idą Pixi, Dixi,
wykąpane w proszku Ixi.
A za nimi krowy dwie,
wykąpane w proszku E.

Raz, dwa, trzy,
cztery, pięć, sześć –
mama daje jeść,
tata daje pić –
a ty sobie idź!

Jeden, dwa – Janek ma,
trzy, cztery – smaczne sery,
pięć, sześć – chciał je zjeść,
siedem, osiem – spotkał Zosię,
dziewięć, dziesięć – schował w kieszeń.

Życzę radosnej zabawy😄
Dziękuję za poświęcony czas.